tisdag 8 juni 2010

+ 818 kr! Avanti Moving Light Sulky till halva priset.


Vi behöver nu en sulky till vår son eftersom att han börjar väga en del och då blir det inte så smidigt med den vanliga barnvagnen. Vi ska dessutom snart på semester så då blir det perfekt med en sulky. Jag kollade runt en del i olika affärer och på nätet för att se vilken som verkar bra. Efter ett tag fastnade jag för Avanti Moving Light som en kompis till oss rekommenderade. De hade köpt sin för 1499 på Babyland.

Efter att jag kollat runt lite på nätet hittade jag den till sist för 681 kr inklusive frakt från Tyskland. Då är det visserligen fjolårets modell men det enda som verkar skilja är färgen och det kan man ju står ut med. På detta tjänade vi alltså 818 kr! :-)

Klicka här för att komma till sidan där du kan beställa sulkyn!

16 kommentarer:

  1. Oj, det lönar sig verkligen att kolla in din blogg. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tyckte detta lät oerhört bra! Men hur loggar man in på hans ebay på tyska?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. http://cgi.ebay.de/Avanti-Jogger-Kinderwagen-Moving-Light-black-anthracite_W0QQitemZ110547829125QQcategoryZ68423QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DDLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D8%26pmod%3D110538266395%252B110538266395%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D7778612951971231627 Här finns fler Avanti sulkys till det billiga priset. På min dator kommer det upp en knapp som heter "översätt" längt upp till höger, en tjänst som google erbjuder. Den använde jag för att förstå alla saker som stod på sidan. Om det inte går så klicka på den blåa knappen där det står "sofot-kaufen" så tror jag att du sen kan lista ut hur du ska fylla i namn och adress med mera. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ja, jag har fått min vagn däifrån. Splitterny och jättefin - är helnöjd! Fanns till och med armband med nallar på som extrapresent i förpackningen :-) Fantastiskt att kunna köpa en fin sulky för 680 kr.

    Den levererades inom en vecka hem till dörren. Allt var helt men man fick montera fast vissa delar själv med hjälp av tysk bruksanvisning (med bilder som tur var). Det var inte många delar som skulle sättas fast och tog inte lång tid. Om det är nåt du undrar över när du ska sätta ihop den så hör av dig här igen så kan jag säkert förklara.
    Lycka till! Jag har inte ångrat mitt köp en sekund.

    SvaraRadera
  6. Nej, det har jag inte sett något om, tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Tack själv! Skoj att du gillar mina tips! :-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag vill också köpa vagn från tyska e-bay!:))) Hittar ingen översättningsknapp dock och min tyska är inget vidare:( Testar enl. instruktioner ovan.
    Tack för fina tips!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Kan man kontakta säljaren på något sätt förresten, bara ifall. Om vagnen t.ex inte skulle komma, bli försenad eller så?
    Tack på förhand:)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Skoj att du gillar tipsen. Hoppas det ordnar sig fastän du inte har översättningsknapp. Testa denna adressen om du vill kontakta företaget: verkauf@rotalis.biz

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  11. Hej! Skoj att du gillar tipsen och hoppas att det ordnar sig även fast du inte har någon översättningsknapp. Här är en adress till företaget: verkauf@rotalis.biz
    Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Hej! Ett tips om man inte har någon översättningsknapp är att gå in på svenska ebay och söka på avanti moving light och då kan man beställa den från tyskland fast allt är på svenska :)

    SvaraRadera
  13. Tack för en bra sida förresten :)

    SvaraRadera
  14. Skoj att du gillar bloggen Malin och tack för tipset om svenska ebay! :-)

    För ett tag sen trillade en mutter av på min Avanti. Den som gör att ena hjulet sitter fast. Vet inte om jag monterat fast den ordentligt. Jag mailade direkt företaget och fick både nytt hjul och nya muttrar så till er som funderat på reklammationer så vill jag säga att företaget är mycket pålitligt.

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Jag är jätteintresserad av att köpa denna vagnen och vad är inte bättre än att kunna köpa den för nästan halva priset av vad den kostar här i sverige? :). Jag har kollat runt lite på ebay men jag hittar tyvärr inte vagnen :(. Kan det vara att de är slutsålda eller är det bara jag som inte hittar? Skulle du vilja kolla en snabbis så gör du mig en jättestor tjänst :).
    MVH Caroline

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Den verkar tyvärr vara slutsåld nu. Men hör för säkerhets skull med företaget på verkauf@rotalis.biz. Det går att skriva på engelska till dem. Kanske har de någon annan vagn som också är utgången årsmodell och billig?

    Mvh,
    Kajsa

    SvaraRadera