söndag 1 augusti 2010

Nu 70% rea på Polarn O Pyret!


Nu är det 70% på Polarn O Pyret på barnkläder och mammakläder! Själv fyndade jag en turkos kofta till mig själv (egentligen en gravidkofta men funkar alldeles utmärkt att ha även när man inte är gravid) för 160 kr. Jag hade spanat in koftan redan i vintras med då kostade den 545 kr och jag tyckte att det var för mycket men 160 kr för en snygg, skön kofta med bra kvalité kan man inte klaga på ;-) I och med att det var en gravidkofta kunde jag dessutom ta Stl M istället för L som jag brukar :-)

Till alla som är gravida, passa på att handla mammakläder nu när det är 70% rea för mammakläder är alltid svindyra annars. Och till er som är i slutet av gravidieten kan jag tipsa om att det är skönt att kunna ha gravidkläder som t.ex. jeans med mudd, ett tag efter förlossningen med. Även amningskläder kan man fynda på rea nu. Ett tips vad gäller amningskläder - köp flera bra amningslinnen (finns t.ex. på Lindex) och använd sen dina vanliga toppar eller blusar (ej amnings-) utanpå. Ett smidigt sätt att amma på, tycker jag, och gör att man visar minimalt när man knäpper upp amningstoppen under blusen och snabbt lägger till bebisen vid bröstet och har blusen / toppen intill där barnet ligger. Skippa alla andra dyra amningskläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar