torsdag 10 juni 2010

Nästintill gratis semester!

Om några veckor åker vi till Kalmar en vecka på semester. Vi bor gratis nära havet, det enda som kostar oss är bilresan dit. Hur? Vi kommer byta bostad med en bekant till oss och det ska bli jättespännande!
Personligen tycker jag detta är ett mycket bra sätt att ordna en intressant semesterresa. På detta sättet hamnar man ofta på ett ställe som man aldrig drömt om att semestra på och det är det som är det roliga, tycker jag. När jag väl fått tag på någon att byta bostad med och vi bestämde oss för Kalmar kollade jag en massa sidor på nätet om staden och dess omnejd och där finns ju verkligen massvis med intressanta saker att se och göra.

Det finns sidor på Internet där man kan registrera sig för att byta bostad med andra men ofta kostar detta en del. Själv skickade jag ut ett mail till alla mina vänner på Facebook och fick på så sätt napp utan att det behövde kosta något alls. Ska dessutom bli riktigt roligt att låna ut vårt hem till Kalmar-familjen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar