söndag 4 juli 2010

Kolla alltid kvittona!


Igår handlade jag på två ställen. På det ena stället hade de tagit för mycket för 2 varor: sammanlagt 23 kr och på det andra stället 3 kr extra på en vara. Ibland känns det som att vissa ställen medvetet försöker lura sina kunder. Som Tempo-affären där jag bor, där är det alltid något som inte stämmer på kvittot. Då blir man ju till sist riktigt förbannad. Jag handlar bara där när jag har missat något när jag storhandlat så det är inte många varor jag handlar där men ändå lyckas det bli fel varje gång och det är aldrig så att man får betala för lite för en vara utan det är alltid på andra hållet.

Det jag ville säga med detta är: Kolla alltid era kvitton, det finns mycket pengar att tjäna där! 26 kr kanske inte är så mycket men om man betalar 26 kr för mycket ett par gånger i veckan blir det en del på några år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar