lördag 12 juni 2010

Använd samhällets gratis-tjänster - Biblioteket


Varför ska man köpa en massa böcker när man kan låna på biblioteket? Jag har sålt / gett bort / slängt nästan alla böcker jag hade i min bokhylla, jag hade ju läst dom och kommer inte göra det igen. Böckerna bara stod där. Och jag ser ingen anledning att köpa nya.
Det är väldigt få böcker jag finner anledning att spara för att läsa igen, några enstaka diktböcker t.ex. Bob Hanssons Halleluja liksom
och Bruno K. Öijers Trilogin samt några signerade böcker av Ulf Lundell och Jonas Gardell som jag inte kommer läsa igen men som jag ändå vill spara. Nu har vi plats för andra saker i bokhyllan, t.ex. familjespel och fotoalbum.

Biblioteket är till för dig som kommuninvånare och köper eller lånar gärna in det du vill ha! Gå dit och berätta vad du önskar dig! Biblioteket har ju även mycket annat att låna ut t.ex. ljudböcker på cd och mp3, musik, filmer, tidskrifter. På viss ställen finns hängmattor, elmätare och annat skoj till utlån, kolla vad ditt lokala bibliotek erbjuder!
Genom att låna istället för att köpa har jag sparat hur mycket pengar som helst och genom att sälja mina gamla böcker på loppis och till antikvariat har jag tjänat några hundralappar eller kanske t.om. tusenlappar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar